a maga módján mindennek meg van az értelme.2013.10.13. 18:41, Szandy
Sokan teszik fel a kérdést: "Erre miért van szükségünk?" "Miért kell ezt tanulni, soha sem fogom használni?!". Én is sokszor voltam így a dolgokkal. Tisztába vagyok vele, hogy minden tudomány, szakterület (nevezzük bárhogy is) alapjaira szükségünk van a hétköznapi életben. Például a kémiára a háztartási vegyszerek használatakor, a földrajzra a tájékozódásban, ... egyszóval szinte mindenre, hisz bármikor kerülhetünk olyan szituációba, amikor nem hátrány ismerni pl. Arany János műveit vagy azt, hogy ki volt a 13 aradi vértanú. Az már egyéni választás kérdése ki mennyire ássa bele magát egy egy témakörbe, de úgy gondolom alap szinten igen is tisztába kell lenni pár dologgal.
A humán tárgyak nagyon közel állnak hozzám. Segìtenek megismerni a világot: különböző társadalmakat, gondolkodásmódokat. A történelmet többek közt pedig azért érzem fontosnak, mert a múltban (mások által) elkövetett hibákból sokat tanulhat az ember. Az irodalom (azon belül kinek milyen műfaj) pedig érzelmileg gyarapítja az olvasóit.
A reál illetve a természettudományi tárgyakat (kivéve földrajz, és a biológia egy része) tárgyakat sohasem szeretettem igazán, mert nem volt az erősségem, de tudom, hogy nem hátrány, ha tudjuk hogy mi mivel hogy reagál (most olyanokra gondolok, ami pl egy háztartásban előfordul) vagy hogy hogyan kell logikai feladatokat megoldani (fejleszti a gondolkodást, amit az élet bármely területén hasznosíthatunk).
Matekból sok olyan anyagrész volt, amire úgy éreztem nem lesz szükségem, hogy az hülyeség. Sok dologról a mai napig nem változott a véleményem, de az biztos, hogy az egyetemi bio"matek" órám után már azt mondom inkább számolok logaritmust (jó persze ezt most csak képletesen értem, ahhoz sincs túl sok kedvem, meg vizsgázni se vizsgáznék belőle), mint hogy bent üljek órán és a semmiről tanuljak. Most nyert értelmet nálam. :-)
Ez ugyanolyan, mint mikor van egy szigorú tanárod, akit a pokolra kívánsz, de miután megtapasztalod, milyen bent ülni órán és semmit sem csinálni, visszasírod. Úgy vagyok vele, ha a követelmény ugyanaz, akkor inkább oktasson egy "rabszolgahajcsár" és tanítson meg mindent rendesen, mint hogy épp hogy végigérjünk az anyagon és felületesen tanuljunk meg vmit.
Sokan nem szeretik a földrajzot se (számomra ez érthetlen,mert én imádom :P, de elfogadom és tiszteletben tartom, hisz sok dolgot én nem szeretek, ami meg másoknak érthetetlen), pedig arra úgy érzem szüksége van mindenkinek. Persze nem a teljes egészére, de arra igen, hogy eltájékozódjunk a világban és ne kerüljünk kellemetlen helyzetben, mikor vki egy adott országról mesél. Számtalan olyan emberrel találkoztam, aki a saját országában nem igazodik el, és ha azt mondják neki Sárospatak gőze sincs arról, hogy hol van és hogy egyáltalán miről híres. Nem azt mondom, hogy kívülről-belülről tanuljuk meg az egész térképet, de azért nagyjából tudjuk elhelyezni az országokat, tájakat. Az nem hátrány ... :-)
Most ezt nem kioktatásképp írtam le, nem szeretnék senkit se megbántani vagy lehülyézni, hisz mindenkinek saját döntése, hogy mi érdekli, mit tart fontosnak, de azért érdemes belegondolni abba, hogy az adott közegbe, ahol élek milyen témában érdemes otthon lenni. Legalábbis alapműveltség szinten. :-)
Nem tudni mit hoz a jövő ... ezt tapasztalatból mondom! Középiskolába soha sem gondoltam volna, hogy valaha is fogok kémiát tanulni ... hát tévedtem. Nem gondoltam bele, és most bánom, hogy akkor elhanyagoltam. De mindenki a saját hibájából tanul. :-)
|